Popravak srednjih oštećenja
Srednja oštećenja – oštećenje metalnog ili plastičnog elementa karoserije automobila veće je od 70 mm te postoje deformacije poput udubljenja, na jednom ili više mjesta pojedinog elementa, dubine do 20 mm. Za popravak elementa potrebno je više od 3, a manje od 8 radnih sati uz korištenje specijalnih alata i tehnologija.
Srednja oštećenja – oštećenje metalnog ili plastičnog elementa karoserije automobila veće je od 70 mm te postoje deformacije poput udubljenja, na jednom ili više mjesta pojedinog elementa, dubine do 20 mm. Za popravak elementa potrebno je više od 3, a manje od 8 radnih sati uz korištenje specijalnih alata i tehnologija.
Popravak i lakiranje
Popravak oštećenih dijelova na automobilu koji uključuje limarske popravke i lakiranje elemenata.
OdaberiZamjena vjetrobranskog stakla
Zamjena oštećenog vjetrobranskog stakla novim u slučaju kada popravak nije moguć.
Odaberi
Popravak bez
lakiranja - PDR
Popravak manjih udubljenja na metalnim dijelovima karoserije automobila bez oštećenja laka, promjera do 20mm i do 20 rupa po elementu.
OdaberiPopravak i lakiranje elementa je postupak popravka oštećenih dijelova na automobilu koji uključuje ne samo popravak oštećenja, već i ponovno lakiranje tih dijelova kako bi se uskladio izgled s ostatkom automobila. Ovaj postupak se obično primjenjuje kada su dijelovi automobila oštećeni no nije potrebna zamjena.
Osnovni koraci u postupku popravka i lakiranja elementa:
- Pregled oštećenja: Oštećeni dio se detaljno pregledava kako bi se utvrdila vrsta i opseg oštećenja. Oštećenje može uključivati udarce, ogrebotine, ili deformacije.
- Limarski popravak oštećenja: Popravak uključuje ravnanje kako bi se elementu vratio originalni oblik.
- Priprema površine za bojanje: Nakon popravka, površina se priprema za lakiranje. Ovaj korak uključuje brušenje, čišćenje i uklanjanje svih nečistoća sa površine.
- Nanošenje boje: Nakon pripreme površine, nanosi se boja koja odgovara tvorničkoj nijansi boje vozila. Boja se priprema u robotiziranoj mješaoni boja, po kodu boje i preporuci proizvođača te se ravnomjerno nanosi na oštećeni dio i okolnu površinu.
- Završna kontrola: Nakon procesa sušenja boje u komori, skidanja zaštite sa ostalih elemenata te temeljitog pranja i poliranja, automobil je spreman za završnu kontrolu i isporuku.
Popravak i lakiranje elementa je postupak koji zahtijeva stručnost i iskustvo kako bi se postigao visokokvalitetan rezultat. Cilj je da popravljeni element izgleda kao da nikada nije bio oštećen i da se poklapa s ostalim dijelovima automobila. Ovaj postupak se obično primjenjuje kada se oštećenja ne mogu jednostavno popraviti bez dodatnog lakiranja, a zamjena cijelog dijela je nepotrebno skupa ili komplicirana opcija.
Zamjena stakla je postupak u kojem se u potpunosti uklanja oštećeno vjetrobransko staklo na automobilu i zamjenjuje ga se novim. Ovaj postupak se obično primjenjuje kada je staklo ozbiljno oštećeno i popravak nije moguć ili ne bi osigurao adekvatnu sigurnost i funkcionalnost.
Osnovni koraci:
- Uklanjanje starog vjetrobrana: Specijalnim alatima se uklanja oštećeno staklo s automobila.
- Priprema površine: Nakon uklanjanja starog vjetrobrana, površina na kojoj će se postaviti novo staklo temeljito se čisti i priprema. Sva stara ljepila, brtve ili ostaci starog vjetrobrana moraju biti uklonjeni kako bi se osiguralo dobro prianjanje novog stakla.
- Postavljanje novog stakla: Novo staklo se pažljivo pozicionira na svoje mjesto, te se koriste posebna ljepila i brtve kako bi se staklo čvrsto i vodonepropusno spojilo s karoserijom.
- Sušenje i stvrdnjavanje: Nakon lijepljenja vjetrobrana, automobil se obično ostavlja da odstoji neko vrijeme kako bi se osiguralo da su svi spojevi i veze čvrsti te da staklo ostane na svom mjestu.
- Završna obrada: Nakon sušenja slijedi završna obrada. To može uključivati čišćenje stakla, brtvi i okolne površine, te bilo koja potrebna podešavanja.
Zamjena stakla je ključna za sigurnost i funkcionalnost automobila, posebno kada je u pitanju vjetrobransko staklo koje pruža vidljivost i štiti od vremenskih uvjeta. Ovo se također primjenjuje na bočna stakla i stražnje staklo ako su oštećeni ili slomljeni. Važno je da zamjenu stakla izvode stručnjaci kako bi se osigurala kvaliteta i sigurnost postupka.
PDR, ili “Popravak hladnim izvlačenjem bez lakiranja” (engl. Paintless Dent Repair), je tehnika popravka oštećenja na karoseriji automobila koja se izvodi bez potrebe za lakiranjem oštećenog dijela. Ova tehnika posebno je učinkovita za popravak udubljenja na karoseriji uzrokovanih tučom (led, grad, krupa) te udarcima kod parkiranja i slično.
Postupak PDR-a:
- Vizualni pregled – PDR tehničar pregledava oštećenja na karoseriji automobila i procjenjuje mogućnost popravka PDR metodom.
- Priprema – Nakon procjene slijedi priprema za popravak. Priprema uključuje demontiranje unutarnjih obloga kako bi se omogućio pristup alatu za PDR.
- Popravak – Specijalnim alatima za PDR tehničar pristupa ravnanju udubina sve dok se ploha elementa ne vrati u položaj prije oštećenja.
- Kontrola i završetak – Nakon obrade svakog dijela karoserije, tehničar pregledava cijeli automobil i vraća obloge. Poslije pranja, automobil prolazi završnu kontrolu procjenitelja te se priprema za predaju vlasniku.
PDR je popularan postupak jer je brz, relativno jeftin i očuva originalni lak na automobilu. Međutim, veća oštećenja, duboke udubine ili oštećenja na mjestima koja su teže dostupna mogu zahtijevati tradicionalni popravak i lakiranje.