Golf 1 – srednje oštećen – popravak i lakiranje 1 elementa u 8 koraka

Golf 1 – srednje oštećen – popravak i lakiranje 1 elementa u 8 koraka

U AZPro centar u Velikoj Gorici došla nam je legenda – Golf 1 – na popravak po izvidu štete (pojmovnik izraza osiguranja). Kroz koje sve korake je sam automobil prošao kako bi izgledao kao novi – provjerite u nastavku!

I. Zaprimanje vozila i pregled procjenitelja

Nakon provjere dokumenata od osiguravajuće kuće te potvrde pravnog osnova, naši procjenitelji uvoze automobil u prostor za trijažu te započinju procjenu opsega štete.

II. Procjena opsega štete

Branik unatoč lošem izgledu nije oštećen nego je spao s nosača, no prednji desni blatobran je udubljen i blago izgreban. S obzirom na debljinu i tvrdoću blatobrana, isti se ne može vratiti u prvobitno stanje PDR metodom tj. popravkom bez lakiranja (što je PDR) – nego zahtijeva popravak i lakiranje tj. ulazi u kategoriju srednjih oštećenja.

III. Demontaža i ravnanje spotterom

Golf se premješta u glavnu radionu za limarske popravke, te se započinje s procesom demontaže prednjeg branika i obloge kotača. Po uspješnoj demontaži, branik s popratnim dijelovima se skladišti, dok se posebnom trakom zaštićuju dijelovi poput kopča i lajsni koji su ostali na automobilu. Udubljeni dio branika se brusi do golog metala, kako bi se moglo pristupiti procesu izvlačenja spotterom. Nakon što se udubljeni dio izvuče sa spotterom, ostaci varova se zaglađuju brusnim alatom i limarskim čekićem kako bi se dobila kontura što bliža originalnom izgledu.

IV. Kitanje, brušenje i oblikovanje

Automobil se premješta radionicu za lakirerske radove. Započinje se s daljnjim skidanjem svih dijelova koji su ostali na blatobranu te zaštitom okolnih elemenata vozila. Blatobran se brusi papirima raznih gradacija, počevši od grubljih do finijih, kako bi se površina na kojoj je bilo udubljenje i okolina pripremila za nanošenje i bolje prianjanje konturnog kita. Kit se nanosi u 2 ruke – prva ruka na pobrušeni i očišćeni dio, te se oblikuju grube konture samog blatobrana. Nakon sušenja prve ruke, slijedi konturiranje nekolicinom alata, te brušenje i čišćenje prije nanošenja druge ruke kita. Druga ruka se nanosi u tanjem sloju, te se nakon sušenja brusi do prvobitnog oblika elementa.

V. Nanošenje zapunjivača i finalno brušenje

Nakon sušenja druge ruke kita, slijedi nanošenje UV zapunjivača, tj. fillera koji se pod UV rasvjetom suši u roku od nekoliko minuta. Po završetku sušenja, pristupa se finom brušenju cijelog blatobrana za bojanje i lakiranje. Tokom brušenja su se otkrili dodatni tragovi prijašnjih popravaka na rubnjaku blatobrana te je bilo potrebno još jednom ispuhati i počistiti element te nanijeti dodatni sloj UV fillera kako bi se i ti dijelovi prekrili. Nakon novog brušenja te čišćenja i odmašćivanja, Golf se premješta u komoru za lakiranje.

VI. Snimanje boje i priprema za lakiranje

Kako je automobil tokom svog životnog vijeka bio bar jednom prelakiran, u prtljažnom prostoru pronalazimo oznaku i kod boje, no kako je prošlo podosta vremena, ta serija proizvoda ne postoji više. Osim toga, i baza boja se promijenila – po samome kodu ne dobivamo točnu recepturu pa pristupamo ručnom očitanju boje kolorimetrom. Uzorak boje se očitava s prvog susjednog elementa koji je prethodno dobro očišćen i blago ispoliran, te kroz sustav dobivamo približnu recepturu koja je dodatno prepravljena pod iskusnim okom našeg tehničara. U automatskoj miješalici po receptu proizvodimo 1 dcl boje kako bi se napravila kontrolna kartica i usporedila s bojom vozila.

VII. Zaštita, lakiranje i sušenje

Usporedba kontrolne kartice s bojom vozila pokazuje odlično podudaranje tona i koncentracije metalnih listića, te se daje nalog za miješanjem još 1 dcl boje kako bi se cijeli element mogao kvalitetno polakirati. Cijeli Golf se oblači u zaštitnu foliju iz koje se izrezuje prorez oko blatobrana, dok se kotač i unutrašnjost blatobrana zaštićuju posebnim recikliranim papirom. Postavke komore se namještaju za bojanje, te se pristupa bojanju prvog sloja. Nakon nanošenja prvog sloja boja te par minuta potrebnog za sušenje, nanosi se drugi finalni sloj boje. Sušenje oba sloja traje dvadesetak minuta, tokom kojih se priprema bezbojni lak. Bezbojni lak se također nanosi u dva sloja, te se komora prebacuje na postavke za finalno „pečenje“ boje i laka, kako bi sve komponente prošle potrebne cikluse. Automobil ostaje u „pećnici“ dva sata prije micanja zaštita i pripreme za završni korak.

VIII. Završno sastavljanje, provjera i isporuka

Automobil se vraća u glavnu limarsku radionicu, gdje slijedi vraćanje kopča, namještanje branika i unutarnje obloge kotača, te lijepljenje ukrasne letvice na blatobran. Nakon što je automobil kompletiran, šalje se u novu automatsku praonu, gdje se dodatno „glanca“ kako bi bio spreman za isporuku. Po izlasku iz praone, ide u prostor za trijažu gdje je finalna provjera od strane procjenitelja. Ovaj Golf 1 dobio je zeleno svjetlo za isporuku, a stranku zovemo i taj isti dan dogovaramo preuzimanje!